Starostwo Powiatowe w Lubaniu
ul. Mickiewicza 2, 59-800 Lubań
Tel.: +48 / 756464 300 | Fax: +48 / 756464 321
E-mail: sekretariat@powiatluban.pl
Wnioski będą przyjmowane od 21.12.2020 do 31.01.2021 wyłącznie w formie elektronicznej przez platformę praca.gov.pl – zakładka tarcza antykryzysowa.
ZASADY UDZIELANIA DOTACJI DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW OKREŚLONYCH BRANŻ
Ogłoszony na terytorium Polski stan epidemiczny wpływa w sposób istotny na nasze życie, w tym na sytuację ekonomiczną firm. W celu złagodzenia negatywnych skutków jakie stan ten wywołuje dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców, możliwe jest ich wsparcie poprzez umożliwienie ubiegania się o udzielenie dotacji z przeznaczeniem na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
WYSOKOŚĆ OFEROWANEGO WSPARCIA I ZASADY ZWROTU
- Wysokość dotacji nie może przekroczyć 5 tys. zł. Dotacja udzielana jest jednorazowo.
UWAGA!
Dotacja jest bezzwrotna pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca będzie wykonywał działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji. Za datę udzielenia dotacji uznaje się dzień wypłaty środków przez PUP na konto przedsiębiorcy.
W przypadku śmierci przedsiębiorcy w okresie od dnia udzielenia dotacji do upływu okresu 3 miesięcy wykonywania działalności gospodarczej, spadkobiercy przedsiębiorcy nie są obowiązani do zwrotu udzielonej dotacji.
- Spełnienie przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji będzie sprawdzane przez PUP, który poinformuje przedsiębiorcę o wyniku tej weryfikacji.
- Jeśli przedsiębiorca nie spełni warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji – ma obowiązek zwrotu dotacji.
- W przypadku konieczności zwrotu dotacji w związku z niespełnieniem przez przedsiębiorcę warunku wykonywania działalności gospodarczej przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia dotacji, PUP przygotuje i prześle do przedsiębiorcy harmonogram spłat dotacji wraz z numerem rachunku bankowego, na który przedsiębiorca zobowiązany będzie zwrócić dotację.
- Okres zwrotu dotacji nie może przekroczyć 12 miesięcy, przy czym rozpoczęcie zwrotu dotacji będzie następowało po trzymiesięcznym okresie karencji liczonym od dnia udzielenia dotacji.
- Zwrot dotacji może być dokonany przed terminem określonym w harmonogramie spłat dotacji, wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z PUP.
- W przypadku niezwrócenia przez przedsiębiorcę dotacji zgodnie z harmonogramem ustalonym przez PUP, nalicza się odsetki ustawowe za opóźnienie od dnia wymagalności spłaty dotacji.
- Przychód z tytułu udzielonej dotacji nie stanowi przychodu w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych.
- Mikroprzedsiębiorca lub mały przedsiębiorca, który wykorzystał przyznaną dotację niezgodnie z przeznaczeniem, nie poddał się kontroli, złożył niezgodne ze stanem faktycznym przynajmniej jedno z wymaganych oświadczeń lub nie spełniał innych warunków do udzielania dotacji, jest obowiązany do zwrotu w całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia udzielenia dotacji na rachunek bankowy powiatowego urzędu pracy, z którego otrzymał dotację.
- Przedsiębiorca jest obowiązany do dokonania zwrotu dotacji wynikającego z przyczyn wskazanych powyżej w terminie nie dłuższym niż 30 dni, liczonym od dnia doręczenia wezwania starosty.
- Przedsiębiorca, który złożył niezgodne ze stanem faktycznym oświadczenie załączone do wniosku, że nie naruszył ograniczeń, nakazów i zakazów, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej ustanowionych w związku z wystąpieniem stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 46a i art. 46b pkt 1-6 i 8-12 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz.U. z 2020 r. poz. 1845 z późn. zm.), jest zobowiązany do zwrotu całości otrzymanej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, na rachunek powiatowego urzędu pracy, który udzielił dotacji.
- Dochodzenie roszczeń z tytułu niezwróconych i nienależnie przyznanych dotacji pozostaje w gestii Starosty.
Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w Załączniku Nr 1
Starostwo Powiatowe w Lubaniu czynne jest:
PONIEDZIAŁEK: 7.30 - 15.30
WTOREK: 7.30 - 17.00
ŚRODA: 7.30 - 15.30
CZWARTEK: 7.30 - 15.30
PIĄTEK: 7.30 - 14.00
Adres elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP
/8u2x29mfkn/skrytka
tel. +48 / 75 64 64 338,
fax +48 / 75 64 64 321
Starostwo Powiatowe w Lubaniu
59-800 Lubań, ul. Mickiewicza 2
Telefon: +48 / 756464 300
Fax: +48 / 756464 321
E-mail: sekretariat@powiatluban.pl
NIP 613-13-93-262
REGON 230829565