Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.
„Firemki” prowadzone przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych z trzech powiatów oraz z Czech, w ramach unijnego projektu, działają niemal jak prawdziwe. Celem projektu jest lepszy start młodych w przyszłość, a oto raport z ich działalności.
Firma Nr 42 - IT-help
W styczniu br. uczniowie zapoznali się z modułem nr 3: Biegłość finansowa przedsiębiorcy. Omówiono zagadnienia z karty nr 12. Poddano dyskusji, jak ustalić właściwą cenę usług i towarów miniprzedsiębiorstwa.
Ponadto zrealizowano kartę pracy nr 13. Głównym tematem były podatki. W Polsce jest to temat bardzo trudny, skąłdajacy się z wielu kategorii i rodzajów. Porównano również podatki opłacane w Czechach z polskimi.
Firma Nr 43 – Yummy
Określono wśród uczniów umiejętności komunikacyjne i umiejętności efektywnego zarządzania czasem, oceniając jaki mogą one mieć wpływ na sukces firemki.
Spośród czterech występujących sposobów ustalania cen uczniowie wybrali dla siebie najkorzystniejszy, czyli taki który pozwoli pokryć koszty i przyniesie odpowiedni zysk.
Ponadto omówione zostały zagadnienia dotyczące rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku dochodowego (PIT, CIT) oraz różnice jakie w zakresie podatków występują w Polsce i Czechach.
Wykonano także zadania praktyczne dotyczące rozliczeń firmy z tytułu podatku dochodowego.
Firma Nr 46 - „Jesteś tym, co jesz“
W styczniu uczniowie opracowali zagadnienia z Karty pracy nr 11. Poznali zagadnienia dotyczace zarządzania czasem, rozróżniania istotnych i nieistotnych celów i zadan oraz nauczyli się planowania. Ustalili swoje priorytey oraz zadania do wykonania.
Ucniowie zbierali informacje do prezentacji, jak wyeliminować cukier z diety, czym go zastąpić, co powinno się spożywać podczas wyzwania „Siedem dni bez cukru“.
Uczniowie przygotowali prezentację „Siedem dni bez cukru“.
Firma Nr 48- 3DPrint
W miesiącu styczniu spotykaliśmy się trzykrotnie. Poznaliśmy zaganienia dotyczące zarządzania czasem, rozróżniania istotnych i nieistotnych celów i zadań oraz nauczyli się planowania. Ustalili swoje priorytety oraz zadania do wykonania.
Uczniowie pracowali na „Blenderze“, oprogramowaniu do grafiki 3D oraz zapoznali się z technologią druku 3D i używali slicera do przygotowania wydruku.
Firma Nr 50 – ElektroProjekt
Uczniowie opracowywali kartę pracy – 12, następnie ustalili jakie usługi dokładnie świadczyć będzie firemka. Na następnym spotkaniu uczniowie wyszukiwali cenniki firm z branży na swoim terenie – co pozwoliło im ustalić cennik za poszczególne usługi. Na ostatnich zajęciach uczniowie przerobili kartę pracy nr 13 PODATKI.